Ketika Cinta Bertasbih Buatku Menangis lagi

 Assalammualaikum...

        Dimulai dgn Bissmillahirrahmanirrahim, Allahuakbar,Allah maha besar.sebenarnya, yaty baru habis menonton Ketika Cinta Bertasbih 1 dan 2.MasyaAllah indahnya penceritaannya.yaty ni seorng yang sush utk mengalirkan air mata tetapi didlm cerita ini , yaty telah menitiskan air mata.Ya Allah sesungguhnya,dengan izinMu aku dpt mendalami pengisian cerita ini.Mungkin ada yang tertawa kan yaty kerana terlalu emosi setelah menonton KCB ini, tetapi sedarlah, kalo kamu sudah menontonnya, pasti kamu tahu apa yang yaty rasa.

        karya Habiburrahman El Shirazy mmg ada kelasnya tersendiri..dahulu yaty jatuh cinta ngan novel Ayat2 Cinta then nonton movienya sekali,terus mendambakan suami seperti Fahri, kali ini setelah menonton KCB, mendambakan suami seperti AZZAM, Berkesannya para pelakon melakonkan watak masing2, sehingga yaty rasa cam wujud je lelaki seperti fahri dan azzam. Yaty tak ada niat nak puji berlebihan karya luar berbanding negara sendiri, tetapi apa yang yaty cuba smpaikan adalah, pengisian yang mereka terapkan dlm cerita ini amatlah menyentuh perasaan kepada sesiapa yang menontonnya. Apa2 pun, terasa ingin membaca novelnya pula, insyaAllah akan beli nant.sampai disini sahaja...Assalammualaikum..



movie yang kedua membuatkan air mataku menitis


Oki Setiana Dewi Membawa watak Ana Althafunnisa

Kholidi Asadil Alam membawa watak Abdullah Khaerul Azzam
Coretan IOG : Hati ini tak pernah tipu, sesungguhnya....Allah tahu siapa pemilik hatiku, hanya DIA sahaja yang tahu siapa Jodohku....hatiku tenang seketika setelah aku menonton bingkisan cerita ini.Syukur ya Allah..sesungguhnya aku hidup ini semata2 utk mengabdikan diriku padaMU. jika ada terbaik utkku, aku terima seadanya dia,sesungguhnya aku tahu, KAU shjlah yang thu apa yang terbaik bt aku.amin yarabbil'alamin...Allahuakbar.

Love Peace Respect








Like Or Not
  Share

Love.Peace.Respect


Jazakumullahu Khairan Kathira

7 coret kat sini:

Wan_hazel said...

tgk cite pun menangis...hehehhe...

Nur Hayaty said...

ntahlah...citer ni berjaya buat sis nangis...selalu air mata ni mmg sush nak keluar....huhu

ice♥ice said...

tersentuh dgn coretan iog.. :)

ice♥ice said...

tersentuh dgn coretan iog.. :)

Nur Hayaty said...

ice : mekasih....rasa itu bukan dibuat2 tp itulah kenyataan nya Ice..huhu =]

syAzAnA said...

adoiyai. citer nie memang boleh buat hatiku meruntun,. haha. jiwang lah pulak. sukee citerr nieee. huhu

Nur Hayaty said...

syazana : yup..yaty amat suka ngan citer ni....=]

Muslimah Biasa

 
Copyright©2011-2012. Segala penulisan diatas adalah Hak Milik cahayakehidupan