Hati aku untuk siapa?


Assalammualaikum..

Aku tahu,bila korang baca tajuk pun,korang akan fikir aku nak cakap pasal LOVE yakni CINTA dan membawa maksud ikut kamusdewanbahasapurba  Korea Saranghae #ehyeke..haha. 

Lately ni, aku perasan entry aku banyak berkisar tentang perasaan, antaranya  adakah kita sebahagia ini , Jangan menyintai manusia melebihi yang maha ESAPerkara kecik jangan diperbesar-besar kan , nama saya manja nama saya comel . Aku mengaku time tu memang aku merasa kebahagiaan itu, sungguhpun tak in details aku menceritakan tentang si dia,tetapi once aku tulis mengenai perasaan itu,aku benar-benar memaksudkannya which means,aku benar-benar rasa perasaan itu. Tetapi , kebahagiaan itu hanya sebentar cuma dan aku percaya Allah lebih tahu apa yang terbaik buat aku.


143

Tipu lah,kalau aku kata aku tak sedih. Aku admit, aku tak pernah bercinta dari zaman sekolah hinggalah aku mengenali si dia,aku baru tahu apa itu CINTA.Haruslah-aku-rasa-sedih(meroyansikitje) - time-tu . Dan aku tak sangka Allah beri aku rasa cinta itu. Jika aku sudah tiada esok ataupun lusa,aku bersyukur sangat aku dapat mengenali erti cinta. (meskipun cinta before kahwin itu adalah dilarang oleh Agama tetapi pada masa itu kami memang merancang ke arah perkahwinan tetapi apakan daya kita hanya merancang tetapi Allah yang menentukan).Dosa-tetap-dosa OK.

Now, aku tahu reason kenapa Allah beri aku rasa CINTA dan tarik balik ketika aku bahagia. Sebab aku tahu Allah sayangkan aku, DIA tak nak aku lalai dengan perasaan itu, DIA nak aku menyintai DIA lebih dari manusia ,DIA nak aku menyintai manusia yang halal bagiku, DIA nak aku rasa DIA ada bersama aku tatkala si dia meninggalkan aku kerana cinta DIA adalah cinta sampai syurga, cinta yang kekal dan abadi buat selama-lamanya.


Aku percaya,ketabahan dan keredhaan aku ini datangnya dari DIA. DIA yang beri aku ketenangan untuk menghadapi ujian yang DIA beri. MasyaAllah betapa pengasih dan penyayangNYA DIA terhadap aku.Aku bersyukur sangat.Dan aku percaya,satu hari nanti , DIA akan mengurniakan aku seseorang yang mungkin lebih baik dari si dia atau mungkin jika ada jodoh aku dengan si dia, kami akan bersatu semula,insyaAllah..




 Take an eraser to erase that tears, take a pencil and draw a smile on your face . Sekarang aku jalani kehidupan seperti biasa, sungguhpun aku tiada cinta dari seorang insan yang bergelar suami tetapi kehidupan aku dipenuhi dengan cinta keluargaku,kawan-kawanku dan paling penting sekali cinta dan kasih sayang dari yang maha ESA. aku harap aku akan terus tabah untuk menghadapi setiap ujian yang DIA beri. InsyaAllah..




 Mutiara Kata :

May Allah be with you at every step you take,
May Allah guide you in each decision you make,

...May Allah help you when life gets rough,
May Allah bless you with more than enough,

May Allah protect you when you fall,
May Allah hear you when you call,

May Allah sooth your heart when you don’t understand,
May you always be in Allah’s loving Hand…

Ameen Ya Rabbul 'Alameen





Aku harap, entry ini dapat memberi sumber inspirasi buat korang semua supaya lebih tabah untuk menghadapi ujian dari Allah. kerana ingatlah,  EVERYTHING HAPPENED FOR A REASON.


Picture credit : En Google.


Coretan IOG : Biar tak CANTIK didunia asalkan cantik di AKHIRAT .

Love.Peace.Respect


Jazakumullahu Khairan Kathira

4 coret kat sini:

LiFe KaMi said...

Cinta itu indah..
Cinta kepada Nya yang kekal selamanya..
semoga kita sentiasa mendapat petunjuk daripadaNya..

QuiNn ZhOuRa said...

Jodoh pertemuan di tangan DIA
Dun be sad okey =)

Cahaya Kehidupan said...

@LiFe KaMi yup betul tu ..=)

Cahaya Kehidupan said...

@QuiNn ZhOuRa insyaAllah..thanks =]

Muslimah Biasa

 
Copyright©2011-2012. Segala penulisan diatas adalah Hak Milik cahayakehidupan