Saya Tak Kuat


Saya kehilangan rentak untuk bercerita,maybe ini bukan kepakaran saya ,mungkin juga sudah lama tidak menaip,jadi otak saya dah tepu,Ok MAYBE lah..”sigh”.Ya Allah,awkwardnya rasa menaip mukadimah ni,maafkan saya =_="

Kehidupan saya ok, syukur alhamdulillah baik-baik sahaja tetapi tipulah kalau saya kata hidup saya sentiasa gembira,hidup saya sangat bahagia,sebenarnya kebahagiaan itu begitu subjektif,susah saya nak gambarkan kerana apa kerana bagi saya MAMPU menghadapi ujian Allah dengan sabar dan redha pun sudah cukup memberi kebahagiaan pada hati saya dan itulah sebenar-benar kebahagiaan *muka serius* . Oh bukan kerana saya nak kata saya KUAT, TIDAK...sudah tentu Tidak , saya ni tak kuat,lemah ,lembik pula tu, kekuatan itu dari DIA ,iye dari Dia Yang Maha Esa n_n

Jadi, untuk apa saya nak bersedih ketika Allah memberi Ujian pada saya? sedangkan saya tahu Allah telah “merencanakan” sesuatu disebalik ujian Itu? Renung-renungkanlah dan bersangka baiklah (HUSNUDZON) pada Allah… =’)


    Sumber Gambar :
Sini


Coretan CK : saya sakit,kecewa,sedih,terluka,biarlah Allah sahaja yang tahu bagaimana rasanya..=')

Love.Peace.Respect


Jazakumullahu Khairan Kathira

4 coret kat sini:

padin said...

emmm kalau tak kuat, kena makan ubat kuat la.. hahaaa, come on CK.. ceria2 selalu hee

Cahaya Kehidupan said...

@padin haha,padin ni kan...grr..baca ke tak entry tu..=P ,ck ok jela...nampak muka senyum ni =_="

Cik Bib said...

InshaAllah ada jalanNya.

Yuni Aisyah said...

moga cahaya kuat dan lebih bersabar dlm menghadapi hidup....miss u dear..huhu.

Muslimah Biasa

 
Copyright©2011-2012. Segala penulisan diatas adalah Hak Milik cahayakehidupan