Kalau saya tak buat ,siapa lagi yang akan bantu?

Sumber Gambar Sini


Sadis ok....sadis sangat,kasihan ke diri sendiri, meluap-luap semangat nak beli herbalife,tetapi apakan daya, budget tak cukup ,kalau ada pun, kena fikir dua tiga kali nak beli ke tak *kira dengan jari nak tak nak ..sampai sejuta =_="*

Stress k jadi orang yang tak mempunyai berat badan yang ideal ni (nak ngaku berisi malu gemuk lagilah rasa macam sedih semacam =( , nak beli baju susah, nak itu dan ini semua jadi payah, pernah cuba dulu produk lain ,memang turun, but bila kita bergantung dengan produk ni, kita dah set in mind, kerana produk ini aku jadi kurus walhal tak makan nasi selama 6 bulan, memanglah boleh turun kan? tapi (ada tapi k) , jika ada produk, saya boleh behave, sumpah, saya rasa membazir jika tidak berdisiplin ,tu yang boleh tak makan nasi selama 6 bulan tu.

Oh kisah lama, kenangan lama , now, saya kena juga usaha, kalau saya tak buat, siapa yang akan bantu kan?Allah pun tak akan kabulkan doa saya jika tiada ikhtiar yang saya lakukan..kan..kan...

Saya tak naklah berazam sangat, but saya berjanji..saya cuba ..dan terus mencuba untuk mendapatkan berat badan yang ideal tanpa bantuan produk, usaha tangga kejayaan kan?

Diharapkan kalian mendoakan saya istiqamah didalam usaha ini, saya nak kurus sebab saya nak sihat, senang nak bergerak dan paling penting merasa ringan untuk "beribadah" kan?

Lama saya tak update, sekali update tetiba saya sentuh bab ni, terasa malu pun ada , tak mengapalah, atleast entry ini akan menjadi kenangan terindah tatkala saya dah mencapai berat badan yang ideal nanti,in sya Allah (biiznillah)..aamiin yarabbala'lamin

P/s:first entry ditahun 2013 , apakah ini azam tahun baru?err...kbaii...

Coretan CK: mungkin ada yang akan gelakkan saya , mungkin juga ada yang memberi semangat kepada saya, saya redha menerimanya, kerana ketentuan hidup saya adalah dari Dia bukan dari mereka. Love Peace not War


Love.Peace.Respect


Jazakumullahu Khairan Kathira

1 coret kat sini:

emieysandra said...

Gudluck ye dear! Betol tu, bile ade produk bru kte nk b'disiplin kn, tp cube cari produk yg boleh bg kesan kt kesihatan dlaman skaligus.

Dh pnah cube vco? Elok sb ia seimbangkn hormon same mcm seimbang brat bdn ideal utk kite.

Emiey ade jual rumpai laut, murah je rm18 sekali pos, klu berminat gtau ea =)

Muslimah Biasa

 
Copyright©2011-2012. Segala penulisan diatas adalah Hak Milik cahayakehidupan