Kenapa Tak Rogol Saya?

 email yang br shj yaty dpt td..hayatilah kisah ini, semoga kiter dpat manfaat dr kisah ini...=]





Kenapa Tak Rogol  Saya?
 

Oleh  Hilmi Halim




Kisah benar ini  berlaku di US.
Ia tentang seorang wanita dari Malaysia yang bekerja di US.  Dia memakai tudung dan memiliki akhlak yang bagus.

Suatu malam perempuan  ini dalam perjalanan balik ke rumah dari tempat kerjanya. Kebetulan dia  mengambil jalan singkat untuk pulang. Jalan yang diambil pula agak tersorok dan  tidak banyak orang yang lalu lalang pada masa itu.

Disebabkan hari yang  agak sudah lewat, berjalan di jalan yang agak gelap sebegitu membuatkan dia agak  gelisah dan rasa takut. Lebih-lebih lagi dia berjalan  bersaorangan.

Tiba-tiba dia nampak ada seorang lelaki (kulit putih  Amerika) bersandar di dinding di tepi lorong itu. Dia sudah mula rasa takut dan  tak sedap hati. Apa yang dia boleh buat waktu tu adalah berdoa ke hadrat Allah  memohon keselamatan atas dirinya. Dia baca ayat Kursi dengan penuh pengharapan  agar Allah membantu dia disaat itu.

Masa dia melepasi tempat lelaki itu  bersandar, dia sempat menoleh dan dapat mengecam muka lelaki itu. Nasib baik  lelaki itu buat tidak endah dan perempuan ini selamat sampai ke  rumahnya.

Keesokkan paginya, wanita ini terbaca dalam akhbar yang seorang  perempuan telah dirogol oleh seorang lelaki yang tidak dikenali dekat lorong  yang dia jalan semalam hanya 10 minit selepas dia melintasi lorong tersebut.  Muslimah ini yakin benar lelaki kulit putih yang dia lihat semalam adalah  perogol itu.

Atas rasa tanggungjawab dia terus ke balai polis dan buat  aduan. Wanita ni dapat mengenalpasti suspek melalui kawad cam dan selepas  siasatan dilakukan, polis dapat bukti bahawa lelaki tersebut adalah perogol yang  dicari.

Tapi perempuan ini hairan juga kenapa lelaki tadi tak jadikan dia  mangsa ketika dia melalui lorong tersebut walhal dia keseorangan di masa tu,  tetapi lelaki tadi rogol perempuan yang lalu selepas dia. Wanita ini nak tahu  sangat sebabnya. Jadi dia minta kebenaran polis untuk bercakap dengan perogol  tadi sebelum hukuman dijatuhkan (sebelum lelaki tadi di bawa ke tempat  lain).

Dia pun tanya perogol itu..

“Why don’t you do anything to  me on that night even though you know that I’m alone?”
(Kenapa awak tak buat  apa-apa kat saya malam tu walaupun awak tau saya seorang je masa  tu?)

Perogol tu jawab:

“No, you are not alone. That night I saw  two young man walking with you. One on your right side and the other one was by  your left side. If you were alone of course you will be my victim.”
(Tak,  awak bukan berseorangan. Malam tu saya nampak ada 2 orang lelaki berjalan dengan  awak. Seorang sebelah kanan awak dan sorang lagi sebelah kiri awak. Kalaulah  awak sorang2 malam tu, sudah pasti awak jadi mangsa saya..)

Wanita ni  rasa amat terkejut bila dengar penjelasan perogol tu. Dia bersyukur ke hadrat  Allah kerana memelihara dia malam itu, mungkin juga berkat ayat Kursi yang dia  baca malam itu.


p/s : MORAL CERITA INI???

Jika kita sebagai  hambaNya menurut segala perintah dan meninggalkan segala laranganNya, Dia  pastinya akan sentiasa dekat dengan kita dan memelihara kita. Wanita tadi  pertama-tamanya menutup aurat di US dan memang seorang yang menjaga batas-batas  yang ditetapkan Islam. Mungkin dua orang lelaki yang menemani wanita itu adalah  malaikat yang diutuskan Allah untuk menjaga hambaNya yang sentiasa ingat akan  diriNya.

"...Barang siapa membaca ayat Kursi apabila berbaring di tempat  tidurnya,Allah mewakilkan 2 orang Malaikat memeliharanya hingga subuh. Barang  siapa yang membaca ayat al-Kursi ketika dalam kesempitan nescaya Allah berkenan  memberi pertolongan kepadanya ..."
[Dari Abdullah bin ‘Amr  r.a.]

Sebuah kisah benar yang sangat sangat menarik pada pandangan  ku...
semoga kite semua mendapat pengajaran dan ilmu yang  bermanfat...
sebagai hamba kita seharusnya percaya dengan kemampuan senjata  orang mukmin iaitu DOA….

semoga kita sentiasa dipeliara Allah dari  kejahatan syaitan yang di rejam…….

Korang yg bergelar  wanita...amalkanlah..
moga lelaki bermata buaya emas tak ganggu  kalian...


coretan IOG : DOA merupakan senjata utama bg Org2 Islam utk mencegah kemungkaran..tapi sygnya tak semua mempraktikkannya ..renung2kanlah...


Love Peace Respect

Share

Love.Peace.Respect


Jazakumullahu Khairan Kathira

13 coret kat sini:

nabilah_2908 said...

great n3...yupp doa merupakan senjata utama bagi umt islam.. :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
KERJA & BLOGGING

LiFe KaMi said...

nice story..

saya_arief said...

kuasa Allah SWT

Nur Hayaty said...

nabilah : thanks..yup betul tu

life kami : ^_^ semoga kiter dilindungi oleh Allah SWT

ariff : yup..tiada siapa yang boleh melawan kuasa Allah...Allahuakbar..=]

AkuChumel said...

aha aha...ustazah salu cerita kisah ni..tiba2 teringat.
betul tu...ayat kursi byk bg manfaat

Nur Hayaty said...

Akuchumel:^_^ jazakallah..

diraja22 said...

Allah yg maha Esa..

diraja22 said...

Allah yg maha Esa..

Nur Hayaty said...

Diraja22: Allahuakbar Allah maha Besar..^_^

koru said...

Allahhh!!!

Nur Hayaty said...

Koru : semoga kite sentiasa dirahmati olehNYA..amin

Hasrol Nizam said...

klu betul la kisah ni, buat pedoman org2 yg auratnya masih lagi tak lengkap.. :)

Nur Hayaty said...

Hasrol : InsyaAllah sama2 lah berdoa...dakwah itu boleh dibuat dlm pelbagai cara...blog merupakan salah stu medium utk menyampaikan dakwah..insyaAllah...(bukan nak tunjuk baik..tp sekadar ingat mengingati..bukankah kiter saudara sesama Islam..=])

Muslimah Biasa

 
Copyright©2011-2012. Segala penulisan diatas adalah Hak Milik cahayakehidupan