Pengajaran BuatKu...

 Jam menunjukkan pukul 5.00 petang.yaty pun berkemas2 utk pulang ke rumah..

"kak Ita nak tido kat opis ke"

"eee wat pe..tak kuasa akak...akak da siap nak pulang ni"

"hahaha...ok2..jom.."

melenggang lenggok yaty n kak Ita menuju ke kereta masing2..kereta kak ita terletak diujung sana, Kete yaty dekat ckit dr opis...hehe

"akak tumpang yaty , anta kat kete akak  la"

"haha..bole aja..jom lah"

"bak kata Fendi,ala sejengkal je pun..."

(ok pagi td yaty ckp ngan kak Ita, yaty ibaratkan sekolah yaty sejengkal dr uma, abg Fendi smpuk itu bukan sejengkal..tapi berjengkal2...nah..dpt ayat sejengkal seperti diatas..=P)

ok..dgn rasa keinginan yang tinggi utk pulang ke rumah , yaty pun menekan alarm kete seperti dibawah
tetiba kete tak bunyi pape..ops bukan kete tapi alarm kete...hati da mula rasa cemas adakah bateri alarm sudah KO..uwaaa....bergegas yaty lari ke arah kete kak Ita..




"kak Ita ada bw kunci kete kembara tak?" (padahal da tau kak ita tak bw kot coz dia bw kete lain..)

"tak pulak, napa"

"ni haa..alarm kete sy tak berfungsi..bateri KO kot.huhu"

kak Ita terus matikan enjin kete dan  pegi ke arah kete yaty..

"hurm..kalo buka guna manual berbunyi tak"

"bunyi la..kot"

"besenya kalo bunyi, ada butang kat lam kete,kalo kiter tekan , ia akan diam.."

"ooo yeke, tak tau plak sy,sy tau guna je..huhu"

"cuba call fendi, nant kalo buka, dia mesti tau nak cr butang tu"

"ok ..jap.."

(mana la peginya no abg Fendi ni, ari tu ada save..)

"Kak Ita ada tak no Abg Fendi, sy tak tau la mana no dia ni, ri tu ada.."

"ada, HP lam kete, jap ek"
(tetiba teringat nak ngk kat HP lagi stu..nah...kan ada tuh, penat je kak Ita g ambil HP dia..lantas tipon abg Fendi)

"Hello, Assalammualaikum..abg Fendi ,ni yaty ni, Leh dtg ke Parking kete, nak minta tolong jap"

5 minit kemudian nampk kelibat Abg Fendi
Yaty lambai2 tgn supaya dia ke mari..

"asal ni?"

"ni haa, alarm kete bateri tak ada"

"buka manual la"

"tu la,nak buka manual, sy tak tau butang mana nak kena tekan, abg Fendi tolong cr kan leh"

"ok..buka la"

"Takmo la, takut..."

"laaa...takut plak dia" seraya abg Fendi ambil kunci dr Yaty

ketik!! berbunyi alarm kete yaty...bisingnya, nasib baik tak ada org lalu lalang time tuh
abg fendi punya la lama cr butang tu.yaty plak ke tmpt penumpang depan nak tutup radio, alih2 terjumpa butang MERAH,lalu yaty tekan..

"laaa yang ni ke butangnya.."



"haah la..apa la..itupun tak tau"

Hek eleh...dia pun tadi tak dpt cr..hoho

 "Thanks Abg Fendi, kak Ita"

masing2 da berlalu pergi,Dengan semangatnya , yaty nak menghidupkan enjin kete...napa mcm tak leh nak hidupkan enjin ni..uwaaa....tetiba alrm kete berbunyi lagi..yaty jd gelabah lagi....Ya Allah tolong lah hambaMU ini..seraya keluar nak ke arah kete Kak Ita, tapi yaty lihat kak Ita da reverse kete dia...punah harapan..huhu..tetiba dia jalan kat depan kete yaty..

"asal lagi tu yaty"

"ntahlah kak Ita tak leh nak hidupkan enjin ni, agaknya tekan butang merah tu sekejap je..pas tu bunyi balik, dan secara auto enjin tak leh dihidupkan..huhu"

"la ye ke"

 Dgn Kuasa Allah swt, yaty tekan alarm kete , tak semena2  berfungsi..subhannallah.....bila da berfungsi,automatik enjin leh dihidupkan....Syukur Ya Allah KAU telah bantu aku tadi, kalo tak..mmg lik lambt la tadi..huhu

"Thanks kak Ita"

Moral Of Story 

1. Sila Simpan Bateri spare lam Handbag
2. Sahabat masa susah dan senang (maceh Kak Ita dan Abg Fendi)
3. Senantiasa berdoa supaya Allah beri kiter jalan penyelesaian(tak tunjuk pun takpe..dlm hati pun da cukup)


Coretan IOG : Kejadian ini beri satu pengajaran kat Yaty....ku sangkakan panas sampai ke petang rupanya Hujan ditengahari..eceh..da start la tu dak Yaty ni...ok daaa..hidup kan mesti ceria..lalalala ^_~


yaty belanja sorang satu...ambil la..jgn berebut plak ye..>_<

p/s : entry kali ni panjang dr bese..almaklumlah...sj jek nak bg korang penat baca..hahaha (ada ke org baca..perasan je dak Yaty ni =P)


Love Peace Respect




Like or Not , its up to u Share

Love.Peace.Respect


Jazakumullahu Khairan Kathira

6 coret kat sini:

Wan_hazel said...

hahhaha...sis ade pngjaran plak dalm entri sis nie,,,hahaha...lucu lah...

Nur Hayaty said...

wan hazel : haha opcos lah ada pengajaran....kalo tak ada..alamatnya jalan kaki balik uma la nmpak gayanya....ingat..pengajaran simpan bateri spare dlm handbag...malang kan tak berbau...=P

JMR said...

mana la nak tao bateri nk abeskan?..g pon takde indicator level bateri tu..heheh..sabar je la kan..

Nur Hayaty said...

JMR : hahaha tu la pasalkan...itu yang kena beli spare bateri letak lam handbag...bak kata pepatah sediakan payung seblum hujan...mcmtula..hoho =]

NARDtheNERD said...

nak apam colour pink.
hehehe~

Nur Hayaty said...

nardthenerd : sila2..ambil la....pastuh bygkan je..hehe

Muslimah Biasa

 
Copyright©2011-2012. Segala penulisan diatas adalah Hak Milik cahayakehidupan