WACC

Pada malam ini aku capai MP4 aku perdengarkan halwa telinga dengan lagu-lagu yang telah aku masukkan haritu sambil aku nak buat soalan-soalan yang Lecturer dah bagi pada kami untuk kami siapkan dan perlu dihantar pada hari sabtu ini.

Aku ni,kalau bab mengira ,memang seronok buat sambil dengar lagu tetapi kalau subjek membaca aku buat begitu,memang konfirm(err not so la,depends dengan daya IQ seseorang lagipun KONFIRM tu milik Allah bukan milik kita,ha ...ambikk panjang tazkirah aku..=P) apa yang aku baca tu adalah lirik lagu bukan lirik buku...err..

So,aku teruskan misi membuat soalan yang pertama which is Question one *tak sama makna ea dengan soalan pertama tu?perlu ke Q1?* T_T, ok sambung lagi, puaslah aku rujuk sana sini,Google "nak cari WACC",tak jumpa kot,memang ada yang tanya,dalam forum tu,tetapi Cost of Debt dalam soalan tu ada, cuma kena tahu formula lah,baru boleh buat,masalahnya soalan aku,company tak ada debt,so macam mana aku nak cari WACC tu kan? (bukan KLCC ea...jangan nak loyar buruk,aku tengah tak stabil ni,taip pun macam nak tak nak je ni even perenggan ni macam panjang berjela je,kalau tak ada mood mesti pendek kan? k...)

WACC= WeRe + WdRd (1-tax)

Dalam soalan pertama tu, Wd dan Rd tidak dinyatakan,sebab soalan tu kata (metafora),company tak ada hutang,so macam mana aku nak dapatkan WACC tu? ceciter ceciter...korang faham tak apa aku rasa sekarang?

Aku end up malam ni dengan entri ini dan aku nak masuk tidur,terima kasih kerana membaca,but please do support me...*tetiba*

Credit : Here

Pesanan untuk diri sendiri dan semua : Keep calm dan Jom Perbanyakkan Selawat  

Allahumma Solli 'ala Sayyidina Muhammad 


Coretan Cahaya Kehidupan : Kita pandai bukan sebab kita pandai tetapi kepandaian kita adalah pemberian Allah ,jadi jangan berasa lebih dari orang lain,hakikatnya kita Bodoh tanpa "pertolongan" dari Allah,Wallahu'alam

Love.Peace.Respect


Jazakumullahu Khairan Kathira

2 coret kat sini:

Unknown said...

tengok formula pun dah berpinar biji mata. hehe

Prince of Noob said...

hebat formula ni. btw done follow u dear, follow mine too :) - Noob

Muslimah Biasa

 
Copyright©2011-2012. Segala penulisan diatas adalah Hak Milik cahayakehidupan