Kata Ganti Nama



Kalau korang baca entry aku yang lepas-lepas pasti korang akan perasan penggunaan kata ganti nama bagi diri aku apa,dan aku pasti korang tak tahu aku guna kata ganti diri apa sebab aku tahu aku je yang baca balik entri kat blog aku ...err *pistol kat kepala* (jangan ikut itu hanyalah ayat hyperbo...oooooo ola kampung...=p)

Pada zaman dahulu *bunyi cengkerik* masa aku memula berblog, aku bahasakan diri aku Yaty, yela aku tak pernah bahasakan diri yaty kat orang lain,hanya kat blog je aku berani sebab mana aku nampak korang yang sedang baca ni kan,so tak malulah nak sebut nama sendiri,eh tak...bukan aku tak suka nama aku,sila baca betul-betul,orang melaka (tak pasti lah orang melaka daerah lain) yang aku ni area sungai udang,bahasa kan diri "orang" pada family ,sebagai contoh "emak orang nak keluar jap", bukan orang-orang tu tau T_T ,so aku tak berkesempatan nak guna nama sendiri kat dunia realiti,dunia maya pun jadilah ^_^.

Then lepas tu , aku guna domain cahayakehidupan.com , aku pun bahasakan diri dengan nama Cahaya atau CK(bukan jenama minyak wangi tu ea,aku perempuan k ) ,masa aku guna domain rancaklah juga blog aku masa tu,masa itulah aku cash Nuffnang aku dan itulah kali pertama dan terakhir aku cash sebab aku lenyap dari dunia blog dan mood nak berblog ke laut China Selatan  dan baru sekarang aku ada mood nak menaip balik even terkedik-kedik aku taip juga demi korang...eh.perasan betul..=P dan aku konon nak cash en Nuffnang tu,tetapi kesian akaun aku tak cukup haul untuk aku cashkan,jadi marilah sama-sama bantu aku (duit tabung belajar),sila klik iklan diblog ini...eh..terima kasih in advanced =)

Lastly,lepas aku ada mood nak berblog ni,aku guna kata ganti nama AKU untuk menyatakan diri aku  dan menceritakan tentang kehidupan aku dan kamu..eh...merepek..k wassalam..

Sumber gambar :Sini

Allahumma Solli 'ala Sayyidina Muhammad

Coretan Cahaya Kehidupan : Siapa pun kita,walau setinggi mana pun pangkat kita,kita adalah Hamba YANG MAHA ESA, Ingat tu...

Love.Peace.Respect


Jazakumullahu Khairan Kathira

9 coret kat sini:

Najlaa 'Aqilah said...

hi dear. blogwalking here

sincerely,
Najlaa 'Aqilah

Ahlam Miera Shafie said...

hehehe.. sama lah kita.. biasanya sy gunakn Ahlam tapi kadang2 aku/saya tengok entry sal pe..kihkihkih

Lisa Nurulain said...

hehe lisa kdang tulis lisa kadang tulis lisa. tapi sekarang bnyak guna ayat lisa. lebih mesra ...

jemput singgah and follow ya

Eny Abdullah said...

Done follow, jom follow blog saya http://enyyusnizar.blogspot.com/

CD said...

assalamualaikum org melaka.. saya study kat melaka.. hehehe.. salam perkenalan cik yaty :) follow sini jugak :D

cahayakehidupan said...

waalaikumussalam,zizie,awak study kat mana?

btw Terima kasih Semua ...done follow...=)

hana said...

hi..nice blog sis..:)

Unknown said...

macam saya cuba nak gunakan nama sendiri. tapi malu plak. haha.. last2 ganti nama cuma aku shj.

Muteq Chin said...

slalu gak bace entri sendiri. haha

Muslimah Biasa

 
Copyright©2011-2012. Segala penulisan diatas adalah Hak Milik cahayakehidupan