Saya bersyukur kerana memiliki hati saya yang sekarang


Pagi tadi
saya sedih

Pagi tadi
saya terasa

Pagi tadi
saya banyak bermonolog didalam hati

Pagi tadi
syaitan kata "tak patut mereka buat begitu kat kau"
hati saya kata "takpe2 CK , ada hikmahNya , toksah layan sangat perasaan terasa tu"

Pagi tadi
betapa saya berdebat dalam hati
saya rasa seolah-olah
"apa ni , saya nak sedih ke tak"
saya jadi konfius
saya nak menangis , air mata tak keluar
cuma saya rasa sedikit terkilan
oh  saya memang hati tisu yang senang terkoyak tu =(

tetapi itu semua pagi tadi
setelah saya berjaya menepis semua rasa sedih dan terasa itu
maka , hikmahNya menjelma
tak semena-mena "persoalan" mengapa itu terjawab
dan saya meluahkan sehabisnya
alhamdulillah hati saya kembali tenang
tenang setenang-tenangnya

"maka nikmat Tuhanmu yang manakah yang kamu mahu dustakan?"


****** tamat kisah sedih cahaya kehidupan****

Semasa berada diparking tadi , tiba-tiba saya disapa oleh seorang budak yang berada didalam kereta

"babai babai babai babai (sambil melambai tangannya) "

tingkap kereta dibuka sedikit sahaja mungkin emaknya risau anaknya terjun keluar kot

lepas itu saya senyum ke arah budak itu, saya membongkok lalu menghulurkan gula2 yang lebih dari hotel

"nak gula?,nah ambil ni"

maka budak perempuan yang comel itu pun menadah tangan sambil senyum , Allahu comelnya budak ini, Emaknya pun tersenyum . Allah hantar budak ini sebagai hiburan untuk hati saya .Syukur Alhamdulillah, terima kasih Allah , Terima kasih atas Nikmat yang telah Engkau berikan padaku. =')


mungkin hati saya tidaklah sekeras ini(seperti digambar) tetapi saya bersyukur kerana memiliki hati saya yang sekarang

sumber gambar : Google

Coretan CK :  Saya percaya KEBETULAN yang manusia sangka sebenarnya adalah Suratan Takdir Yang Maha ESA 



Love.Peace.Respect


Jazakumullahu Khairan Kathira

0 coret kat sini:

Muslimah Biasa

 
Copyright©2011-2012. Segala penulisan diatas adalah Hak Milik cahayakehidupan